Elektroniczna skrzynka podawcza
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651) Gmina Goleszów uruchomiła Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Umożliwia ona przyjmowanie i obsługę dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Do złożenia dokumentu poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą wymagane jest posiadanie konta na platformie ePUAP - rejestracja i korzystanie z niego jest bezpłatne. Instrukcje użytkownika portalu ePUAP (m. in. zakładania konta i podmiotu użytkownika) są dostępne pod opcjąPomoc – kliknij w łącze.
W celu wysłania do urzędu dokumentu za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej należy zalogować się na stronie http://epuap.gov.pl – kliknij w łącze, a następnie dokonać wyboru z katalogu usług publicznych i skorzystać z udostępnionego formularza elektronicznego. Po wypełnieniu formularza konieczne jest jego podpisanie za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem. Po podpisaniu aktywowana zostanie opcja umożliwiająca wysłanie dokumentu.
Dodał