Od 1 lipca obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
2021-06-30
Z dniem 1 lipca wchodzi w życie obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Jej celem jest stworzenia centralnej bazy, a co za tym idzie poprawa jakości powietrza – poprzez likwidację głównej przyczyny zanieczyszczeń, jaką jest emisja substancji powodujących smog.
CEEB będzie ważnym narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych, będzie również miejscem, gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców. Dzięki szczegółowym danym o budynkach będziemy wiedzieć o wiele więcej na temat sytuacji w mieszkalnictwie. CEEB stanowić będzie również narzędzie dla organów administracji centralnej i samorządowej do realizacji polityki niskoemisyjnej.
Dla obywateli zostaną uruchomione usługi, które przyczynią się do poprawy stanu technicznego budynków w zakresie bezpieczeństwa, np. zamówienie przeglądu kominiarskiego czy inwentaryzacji budynku. Celem zbierania informacji o budynkach jest stworzenie kompletnej bazy danych, na podstawie której gmina będzie mogła wnioskować o fundusze w celu poprawy jakości powietrza.
Jak można będzie złożyć deklaracje do CEEB?
- w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób;
- w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Gminy.
Jakie informacje będzie zawierała deklaracja?
Zgodnie z ustawą o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków deklaracja zawiera takie informacje jak:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdą Państwo TUTAJ. Z kolei deklaracje dotyczące źródeł ciepła i spalania paliw można pobrać TUTAJ.
Z dniem 1 lipca wchodzi w życie obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. | Z dniem 1 lipca wchodzi w życie obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. | Z dniem 1 lipca wchodzi w życie obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. |