Szkoły wprowadzają mLegitymacje
2019-10-10
Mobilna legitymacja szkolna to kolejne narzędzie z puli e-usług, wprowadzonych przez Ministerstwo Cyfryzacji w ramach projektu mDokumenty. To dokładnie to samo, co „zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Jest równoważna z tradycyjną i zawiera te same dane. mLegitymacja, to część aplikacji mObywatel. Stanowi nowoczesne narzędzie, dzięki któremu uczniowie nie muszą nosić papierowego dokumentu przy sobie. Na wprowadzenie tego rozwiązania w swojej placówce pierwsza zdecydowała się Szkoła Podstawowa im. Jury Gajdzicy w Cisownicy. Uczniowie już mogą korzystać z pierwszych testowych mLegitymacji.
Z mobilnej wersji legitymacji można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji można potwierdzić status ucznia podczas kontroli biletów, czy zakładania karty w bibliotece. Jest ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.
Aby uczeń mógł aktywować „Usługę mLegitymacja szkolna” muszą być spełnione następujące warunki:
- przedstawiciele szkoły powinni podpisać porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji
- w szkole powinien działać system mDokumenty - do wydawania mLegitymacji
W Gminie Goleszów te warunki spełniły już Szkoła Podstawowa im. Jury Gajdzicy w Cisownicy oraz Szkoła Podstawowa w Dzięgielowie. Reszta placówek jest w trakcie wdrażania nowej usługi.
baner |