Zasady obsługi klientów ZUS
2020-03-20
W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego, w trosce o bezpieczeństwo swoich klientów Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, iż do 27 marca 2020 r. funkcjonuje obsługa klientów ZUS poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej.
Do dyspozycji klientów ZUS jest ogólnopolska linia telefoniczna dostępna pod numerem telefonu 22 560 16 00 od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 18:00 oraz dodatkowe numery telefonów, czynne w dni robocze w godz. od 7:00 do 15:00
- 22 290 87 01 - obsługa zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem
- 22 290 87 02 - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców
- 22 290 87 03 - obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca również do zakładania profilu w portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Aktualne informacje dostępne są również na stronie internetowej ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje także, iż w placówkach ZUS wyodrębnione zostały specjalne strefy, w których klienci ZUS mogą samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami ZUS, a w związku z aktualną sytuacją odwołane zostały także wszystkie zaplanowane badania lekarskie prowadzone przez lekarzy orzeczników, komisje lekarskie, konsultantów Zakładu.
ZUS Cieszyn (fot. fotopolska.eu autor Czesil) |